Ekologie - vlaky a spotreba (pri patku)

Delphin delphin@post.cz
Pátek Říjen 20 13:57:35 CEST 2006


> Osobně si myslím, že veškerý problém je v bolševickosti tohoto státu.
> V USA vláda dráhy prodala, nákladní doprava prosperuje, osobní je v
> p..., ale je vyřešeno. Kdyby se všechno srovnalo jak neviditelná ruka
> trhu míní :-) a dráhy nemusely dotovat osobní dopravu z nákladní a
> jezdit prázdnými osobními vagony sem a tam aby si zasloužily dotace na
> osobní linky a pro vlastní přežití by musely nabídnout zákazníkům
> rozumné podmínky, tak by si určitě zboží které má být voženo po
> železnici svou cetu našlo. Teď jen kdo bude tak odvážný a připustí
> propuštění 20000+ zaměstnanců najednou...

Pro začátek by stačilo, aby stát přestal dotovat kamionovou přepravu ve výši 
cca 10 Kč/km formou úhrady opotřebení silnic kamiony z peněz daňových 
poplatníků. Silniční daň pro kamiony je absolutně neadekvátní a dálniční 
známka pro kamiony za 14 000 Kč je nic než výsměch (podle této logiky by 
známka pro osobní auta měla stát 88 haléřů na rok). Nákladní přeprava po 
železnici pronájem kolejí platí samozřejmě v plné výši. Jsem také pro volnou 
ruku trhu, ale nelze jeden druh dopravy silně dotovat a pak tvrdit, že druhý 
druh je nerentabilní, tudíž by se měl zrušit. 




Další informace o konferenci Hw-list