Li-Ion

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Pátek Říjen 20 13:46:40 CEST 2006

Li-Ion akumulatorom casom stupa vnutorny odpor. Pri nabijani mobily
pouzivaju len tzv. prudovu fazu nabijania, t.j. nabijaju baterku
znacnym prudom (ak mate novu baterku nabitu za 2h, prud musi byt >0.5C)
a vyhodnocuju napataie na nabijanom clanku. Pri dosiahnuti 4.2V
nabijanie ukoncia. Na zvysenom vnutornom odpore vznikne vplyvom
nabijacieho prudu ubytok napatia, ktory sa pripocita k napatiu
idealneho napatoveho zdroja. Teda cielovych 4.2V sa dosiahne skor, ako
je samotny clanok nabity. Ak si chcete predlzit dobu pouzivania
baterky, spravte si externu nabijacku Li-Ion, ktora bude nabijat aj po
dosiahnuti cieloveho napatia postupne sa znizujucim prudom. Osobne som
si tak predlzil pouzivanie baterky skoro o rok.

miro