Zazitky ze Dne otevrenych dveri na vetrne elektrarne

Rollfree rollfree@volny.cz
Pátek Říjen 20 11:54:57 CEST 2006

| Nekde pry dokonce maji vytah :-)

Tohle maji nejvetsi modely firmyVesta.

| A cisti take ty vrtule? Ja jsem tuhle videl porad na Discovery o
| vetrnych elektrarnach. Tam rikali, ze svincik na listech vrtule snizi
| ucinnost elektrarny az o 80%. A meli tam nejakou strikacku, ktera
| obcas na vrtuli strikala vodu a tim ji cistila.

To me nenapadlo se zeptat, coz me mrzi. Chci si tal ale udelat
jeste jednu cestu (domluvit se na soukr prohlidce, bez davu lidi),
tak se zeptam.

| Jak rychle se vubec ta vrtule toci?
|
| Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Otacky jsou od cca 9 do 20 RPM, omezeni je myslim na max.
250 km/h obvodove rychlosti spicky lopatky.

Jeste jsem si vzpomnel, ze me tam zarazila jedna (podle me
blbe vyresena) vec. Nouzova brzda (ktera se spina velkym
cervenym tlacitkem nebo automaticky pri odpojeni od site)
je tvorena kotoucovou brzdou, ktera pry vydrzi jen 4 zastaveni,
pak se musi vymenit brzdove oblozeni za 2500 E.
Prijde mi divne, ze nepouzivaji dynamickou brzdu a nejake
brzdove odpory. Navic ono obrzdit ten rotor asi neni sranda,
ale zas tak moc od brzdeni treba nalozeneho nakladaku
se to nelisi, tak mi ta nizka zivotnost nejak nejde do hlavy.