Spojovani ethernet kabelu

Šerých Jakub Serych@panska.cz
Úterý Říjen 17 15:21:24 CEST 2006

Mam k dispozici spickovy Fluke merak na kabely do 10Gbps (DTX1800). Kabely
proveruje radou testu s frekvencemi az do 900MHz. Rikal jsem si, jak bude
snadne si udelat par zamerne zmrsenych kabelu a kabliku, aby studenti videli
co a jak ovlivnuje parametry.

Ke svemu udivu jsem zjistil, ze to vubec neni jednoduche a ze takove veci
jako deseticentimetrove rozmotani paru, ruzne delky vodicu v paru atd. merak
pozna jen tezko a vetsina takovych veci stale v pohode projde testem CAT5e.
(zkousel jsem to s cca 20m kusem kabelu).

Takze bych se vubec nebal kabely spajet. Samozrejme se snazte co nejvice
priblizit stavu, jako by to byl jeden souvisly kabel a ne dva spajene. Ale
melo by to zcela spolehlive fungovat a myslim, ze vlastnosti oproti
konektorovemu reseni budou lepsi.

Jakub Serych