Re: Oceoování prototypu

pyrin pyrin@volny.cz
Úterý Říjen 17 09:45:22 CEST 2006

Taky jde mozna o to, zda to bude delat nekdo se jmenem nebo noname. Kdyz
jsem kdysi poptaval pro jednoho zakaznika vyvoj u renomovanych firem, tak to
byly castky radove 100000. Jednalo se o mereni 1 teploty a 1 vlhkosti a
spocitani jakehosi koeficientu. Pri prekroceni nejake hodnoty to melo poslat
SMS. Cele to melo byt v krabici s akumulatorem a melo to byt nekde na poli a
merit. Ac se jedna z tech poptanych firem chlubi tim, ze s GSM mo bohate
zkusenosti a neni problem cokoliv zmerit a poslat jako SMS, tak se ukazalo,
ze neznaji zakladni principy mereni a prepocty hodnot podle tabulek.
Druha zkusenost je z trochu jineho sudu, kdysi jsem potkal na vystave
cloveka, ktery byl ze Skodovky a rikal, ze by potreboval neco na hlidani
prostoru - chodby, kde jede dopravnik a je nekolikero dveri. Kdyz tam nekdo
vleze kudykoliv, tak se napocita 1 a kdyz vyleze, tak se odecte - klasika
zavory. Kdyz se vykecal, tak z nej vylezlo, ze to my stejne nemuzem dodat,
protoze nejsme Siemens, Mitsubishi, Schneider, Schrack a ja nevim co jeste.
No a dnes to tam maji od nas a nikdo nad tim hlavou nekrouti. Staci kdyz to
poptal jejich certifikovany dodavatel (radne prolustrovany tucnym vstupnim
poplatkem - jak byva zvykem).

K veci: odhadem 65k za vyvoj vcetne mechanickeho reseni 2 desky kolme na
sebe, na jedne 3xLED zobrazovac a 3x tlacitko, na druhe procesor, AD
prevodnik, 2 rele, spinany zdroj. V cene je 5ks vzorku (funkcnich) a drobne
zmeny software pro doladeni finalni podoby. Dodani do 45 dnu. Opakovana
vyroba v radu 1000ks/rok.
To by mohlo stacit pro obrazek.

pyrin