Re: RE: Oceňování prototypů

tsvach@volny.cz tsvach@volny.cz
Úterý Říjen 17 08:23:53 CEST 2006

Ano, spoctete si naklady. Jestli to vyvyjite pro solidni firmu nebo automobilku
tak si spocitejte dalsi naklady o kterych asi nevite.

1. Vypocty tzv. Worst Case. Musite mit cele zapojeni spocitano i pro
extremni vlivy. A pri zkouskach pulsuje napajeci napeti az +200V i -200V.
Sice mikrosekundy ale potes panbu. Trvale pretizeni napajeni az 12V+75V
Elektrostaticka odolnost pro kontaktni vyboj do 8kV.
Teplotni rozsah -40C do +85C pokud je modul v kabine jinak i do 120C
pokud je v motoru.

Tak pocitejte!!!

2. Risikova analysa pro cele zapojeni i cely system. Provadi se zhruba
Projev chyba nasledek  a ohodnoceni pravdepodobnosti

Dalsi pruser je ten, ze svetla jsou "bezpecnostne kriticka" a pak i extra
naroky.
A jestli na Vas nekdo hodi kvuli te piksle bouracku, tak mate co platit.

Vubec nevadi jestli opravdu zkolabovala nebo ne. Rekne ze zhaslo svetlo.

A vy musite dolozit vsechny nalezitosti!!!

3. EMC Mereni vlastni
Vyzarovani a odolnost

4. Teplotni zkousky i vlhke (85stupnu celsia a 85% vlhka, oroseni) trvajici
tydny a 100% funkcnost!!!

5. Zivotnost.

Zakaznik si muze udelat homologaci sam, ale dela ji jen na zaklade vaseho
mereni. Ona stoji totiz kolem 100 000 Euro a nikdo ty prachy nevyhodi
do luftu.

Pokud pri homologaci neco neprojde, tak dodatecne zkousky jdou z vlastni
kapsy.

6. Pouzite materialy pouze automotiv, vcetne plosnaku.

7. Optimalizace vyroby, vcetne optimalizace cen dodavek.

Kolega delal nabijeci ( ze zapalovace) LED Lampu 1,5 roku! A bylo to
rychle.

Takze
vyvoj: minimalne 50 000 Euro    normal 100-150 000 Euro
homologace:                            100 000 Euro

A jste doma.

A tady je i pro pana Waclaveka odpoved na otazku co je automotive podminka
pro vyrobu soucastek. Skutecne nevim. Mam svych starosti dost.

Hugo kOTTAS