zelezne vyvody el. soucastek

Danhard danhard@volny.cz
Pondělí Říjen 16 22:11:12 CEST 2006

Zelezne vyvody (resp. z nejake slitiny) byly z duvodu male teplotni roztaznosti do sklenenych zatavu.
Upadavani vyvodu bylo z jineho duvodu, pouzivali kysely fluxer pri pajeni, a u zatavu nebylo dobre pokoveni zlatem a tam to uhnilo
nejrychleji.
Samozrejme tam byla take slitina dratku vyhrata, tudiz mekka a pri ohybu vic namahana.

Danhard
*******

Pokud vim, tak zelezne vyvody mely uz kremikove tranzistory Tesla v kovovych
pouzdrech. Pri nejake exkurzi v Tesle, kde osazovali desky, nam rikali ze s
vyrobcem resi problemy lamavosti vyvodu. Ocel, ktera sla dobre zlatit a
pajet, trpela mezikrystalovou korozi a nozicky se zcela neocekavane lamaly.
Ledky maji taky zelezne vyvody. Kdysi mi nas mlady letoval displeje na
jednostrannych deskach a s dratovymi propojkami. Misto aby na skobicky
strihal draty, vzal si ustrihane vyvody ledek. Potom jsem se nemoh domerit
tech ubytku :-) To zelezo je vyhodne - omezuje prenos tepla pri pajeni.

Andel