Supersvitive LED (bylo: Menic ve svitilne pro Luxeon)

RV vicek.radek@cpost.cz
Pondělí Říjen 16 14:45:31 CEST 2006

Jaroslav Kotlaba napsal(a):
> Trochu OT.
> Na novych patrovych pantografech jsou v reflektorech - v tech dvou dole
> i v tom jednom hornim - misto zarovek bile LEDky.
> Kdysi jsem cetl povidani o lokomotive, ze ten celni reflektor dosviti x desitek
> nebo dokonce stovek metru.
> Jak asi daleko mohou dosvitit reflektory z bilych LEDek, aby masinfira v noci
> neco na trati videl?

No podle toho co pisou na webu GME:

Odvětví, ve kterém najdou tyto LED moduly své uplatnění je především
motoristické. Zejména výkonové LED moduly začínají být montovány v
automobilech, motocyklech, autobusech a letadlech. Např. Yamaha
nahradila v hlavním reflektoru 70W halogenovou žárovku LED moduly firmy
LUXEON. Mohou být také použity při fotografování, kdy nahrazují klasické
bleskové světla. Moduly o výkonu 1W naleznou své uplatnění i u
cyklistické veřejnosti, případně v ručních svítilnách nebo jako zdroje
světla upevněná na přilbách.

Jestli to uz soupla Yamaha do hlavniho reflektoru u motorky tak uz je to
asi zmaknute. Ja osobne mam problem s tou barvou svetla, ale ta LEDka co
mam ve svitilne neni original Luxeon, ale nejaka kopie od Sunpo. Tak
mozna sviti vic do fialova nez Luxeon.
Zkousel jsem tu svitilnu u nas na chalupe, kde je opravdu tma a na 120m
jsem schopen rozeznat co se tam deje - neni to zadnej zazrak, ale poznat
to je. Takze pokud tam nainstalujou nejakych 10-15W luxeonu muze to byt
dost zajimave.

--
RadekCX - http://www.cncnet.info