peltier & chlazeni & levne ?

Kubat Tomas tomas_k@comap.cz
Sobota Říjen 14 08:49:58 CEST 2006

to je urcite pravda, knizku "stavime TC" jsem si dukladne precetl, ale kdyz potrebuju cca 3ks, 2x do bytu na patro a jeden do dilny(4x4x2m), tak tam nemuzu cpat lednicky, navic by to melo byt v tom byte jen na jednu sezonu. nejlevnejsí rozumny odvlhcovac je za 6kkc, tak me to vede k bastleni.
na peltiery jsem koukal v katalogu conrada uz od "mala" a ted jsou i cenove dostupny, tak proc si chvili nehrat ? navic jakmile se tu zmini zkratka "COP", jsem v pohotovosti :-). na jare budu pristavovat a vytapeni musi byt "zadarmo a bez prace" :-)
dekuji za to potvrzeni s prutokem. nejdriv udelam ten MAX_chladic teply strany a pak se bude na studeny strane pokusovat.
tomik.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of aze
Sent: Saturday, October 14, 2006 1:05 AM
To: HW-news
Subject: Re: peltier & chlazeni & levne ?

Ta poznámka s tou otevřenou ledničkou není vůbec od věci, odvlhčovače tak fungují. Spíš je mimo poznámka "at je tam zima, ale ne vlhko". Kondenzátor odvlhčovače nemusí být venku, ale může ohřívat ochlazený vzduch zbavený vlhkosti v místnosti. Podobně otevřená lednička v žádném případě vzduch v místnosti neochladí, naopak ohřeje příkonem kompresoru. Na tomto principu se dá udělat malý odvlhčovač s kompresorkem a bude účinnější než Peltierovy články...
Průtok vzduchu 100 m3/hod se může zdát velký, ale pro chladicí výkon 400W to není nijak moc. Pro srovnání, tepelné čerpadlo s výkonem cca 10kW (chladicí výkon je o příkon nižší) prožene výparníkem za hodinu cca 3500 m3 vzduchu.
Když to vztáhneme na 1W, je to nějakých 0,35m3/h, *400=140 m3/h.
AZE