Microchip C18 x HT C18

Marek Pavlu pavlu@HWserver.cz
Pátek Říjen 13 17:45:50 CEST 2006

Zdravim,

Ze srovnavani kompileru a jazyku obecne jsem jiz vyrostl, hlavne zde jsem
byl krute vytrestan:), ale Andrej ma pravdu v tom, ze C18 je super prave pro
bastleni doma, protože je zdarma studentska verze, kde jde po dvou mesicich
do haje pouze optimalizace.

Jinak me zkusenosti s touto dvojice prekladacu jsou trosku vice pozitivni ve
prospech C18. Hlavne proto, ze nemusite travit zivot učením se milionu
detailu o periferiich, ktere za tri roky budou prepracovane nebo nebudou
existovat. Proste mate dostupnou slusnou sadu knihoven a pokud Vam nevyhovi
kvuli rychlosti zpracovani nebo podobne, tak mate alespon mustr, jak to
ovladat primo v adresari prekladace.

Kriterium vyctu knihovnami podporovaných periferii je ve prospech C18.
Musim však upozornit, ze mnohe knihovni funkce, ktere se tvari jako ANSI C
funkce ze standardni knihovny se tak, Bohu zel, nechovaji. Odchylky však
většinou v dokumentaci popsany jsou, takze zadne strachy...

Obecne se tvrdi a myslim, ze i ja to mohu beze strachu potvrdit, ze
Microchip C18 ma lehce horsi optimalizaci kodu, tam je HT C18 lepsi, ale
taky je to poznat na cene v pripade nakupu. TO se vyplati tak leda od velke
serie.

Ale berte to jako subjektivni dojmy, skutecnou pravdu se dozvite, az si to
otestujete:). Tak je to vzdy, protoze to zasadne zavisi na tom, k cemu
takovy nastroj chcete pouzit. Na HW serveru vysel clanek, kde krok za krokem
provedete instalaci a kompilaci jednoducheho programku do peti minut a
muzete testovat...

S pozdravem,
                Marek Pavlu