peltier & chlazeni & levne ?

Pavel hw@itherm.cz
Pátek Říjen 13 13:12:18 CEST 2006

prakvapuje me ten vykon, kompresor v tom odvlhcovaci ma urcite COP minimalne
2, protoze dT je celkem male, ale peltier za tech podminek bude mit maximane
1.5.
dalsi vec je ze vetsi peltier ma vetsi ztraty prestupem tepla uvnitr, sam
jsem meril TEC12710 a TEC12708
u 12710 byl pri dT 30 cca 1.4 a u toho mene vykoneho cca 1.6.
maximum ucinnosti chlazeni je navic pri cca 2/3 vykonu clanku, pak uz se
hodne projevuje prestup tepla zpet

nejhorsi bude navrhnout plochu chladice pro ten vas vykon a nikde jsem
nenasel nejaky slusny program na jeho vypocet.

muzu se zeptat co budete odvlhcovat? pri zimnim pritapeni se spise resi
dovlhcovani protoze vzduch co vstupuje do domu je studeny a ohrevem jeho
vhkost klesa.

Pavel

----- Original Message -----
From: "Kubat Tomas" <tomas_k@comap.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, October 13, 2006 12:34 PM
Subject: RE: peltier & chlazeni & levne ?

snad nemotam :-)
trochu to zhrnu:
peltier 1 nebo vice s celkovym prikonem 300W.
plocha chlazeni = prave takova, aby na ni bylo 0°C pri plnem prikonu
peltieru s
chladicem o teplote 40°C na teple strane ?
prutok okolo chladne(0°C) strany cca 100-300m3/h.
prikony beznejch bytovejch odvlhcovacu jsou prave okolo 300W(vetsinou
kompresor), nebo do 100W(peltier).
chtel bych vyrobit odvlhcovac s podobnym vykonem nebo lepsim vykonem.
vzhledem k tomu, ze topim elektrikou, muzu si dovolit nejakou elektriku
propalit upravou vzduchu :-)
ted jen naladit vsechno aby to bylo tak akorat :-)
nemuze nekdo naznacit velikost chladice pro tech 300W/delta_t 10°C ?
tomik.