Re: H-bridge - problemy

Va Sm SpiritusII@seznam.cz
Středa Říjen 11 09:47:03 CEST 2006

HTML příloha byla odstraněna...

Ano, pricny proud jsem si ohlidal po prvnim horeni. Mezi prepnutim T
cekam asi 0.5s. Blokovaci kapacity u budicu take mam - do chematu
jsem na ne zapomnel. Zkusim to se zvisenim budiciho napeti, co to
udela.

Smidl

------------ Původní zpráva ------------
Od: gatilo <gatilo@centrum.cz>
Předmět: Re: H-bridge - problemy
Datum: 11.10.2006 02:09:36

 11.10.2006, 1:51:41

souhlas s Danhardem, musite zvysit budici napeti na alespon 14V,
nebo pouzit P tranzistory, nebo pouzit "logik level" N tranzistory
(IRLZ44NS) a 12V. Problem muze byt taky v tzv. pricnem proudu pres
vetev mustku. Po vypnuti jedne dvojice T nelze druhou zapnout hned
ale musite trochu pockat, IMHO tak 0.2-0.5us. Blokovani napajeni
budicu je samozrejmosti.

S pozdravem Pavel

  mailto:gatilo@centrum.cz(mailto:gatilo@centrum.cz)

--

Danhard napsal:

Ano, proto se ptam jak budite horni tranzistory typu N v polomustku
?

Tusim, ze nevite jak funguje NFET tranzistor, a proto vam napovim -
blbe !

V "sepnutem" stavu je na nem ubytek pres 4V a proto se upece.

Danhard

Pro objasneni prikladam schema....

DS k budicum tc4422 je zde: http://ww1.microchip.com/downloads/en/
DeviceDoc/21420d.pdf
(http://ww1.microchip.com/downloads/en/DeviceDoc/21420d.pdf)

Pokud sepnu T1+T4, pockam (treba 1s), odpojim T1+T4, sepnu T3+T2,
pockam. Pokud to necham takto spinat v nekonecne smycce, po kratke
dobe spolehlive jeden z T1 nebo T3 odejde.

Jak budite horni tranzistory N/N polomustku napajeneho 9V z low-side
budice napajeneho 10V ??

Danhard

Zdravim,

   zapojil jsem si H-mustek pro ovladani bldc motoru (na univerzalni
desce). Tedy 3 vetve po 2 tranzistorech (N-mosfet). "Silove"-spinane
napeti je 9V, tranzistory otviram 10V na gate, o buzeni se staraji
budice TC4421. Horni tranzistory jsou ovladany pwm, dolni mohou byt
jen sepnuty nebo rozepnuty.

  Pokud ridici program sepne prislusnou dvojici Ta nic vic nedela,
vse funguje v poradku - je mozne merit max. proud kolem 10A, s
mnenici se stridou PWM proud prislusne klesa (T se zacnou zahrivat,
ale to bude normalni). OVSEM v okamziku, kdy zacnu periodicky
prepinat mezi dvemi dvojicemi tranzistoru, okamzite se jeden z
tranzistoru zahreje a "shori". Pripada mi, jako by se T rozkmitaly.

 Chci se tedy zeptat, v cem muze byt problem? Zda je to bezna chyba
z duvodu, ze  jsem neco opomel (nejake "specialni" blokovaci
kondenzatory, nejake netypicke programove rizerni, nejaka
konstrukcni zalezitost........)? Jak to zapojit/ridit aby to
chodilo:))?

predem dekuji

Smidl