Microchip - Errata - co s tim ?

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Pátek Říjen 6 09:44:23 CEST 2006

Vidite to prilis kategoricky. Musim rici, ze ja se kdysi vylozene
vztekal nad nekterymi chybami a to nejen v elektronice a hlasil, ze
tohle a tohle "musel vymyslet debil" atp. :). Uz mne to ale preslo,
protoze tim si clovek nepomuze a jeste rozladi sve okoli a maximalne se
vzteky fikne do prstu atp. :))). Ale to je muj pripad z minulosti, nekdo
to zna taky, nekdo byl klidas od prirody vzdycky. Ale ted k veci.

Mam zapojeny oba seriaky na CANON9 pres prevodniky na RS232 a pouzivam
je tak pouze jako asynchronni seriove porty (momentalne na 115200bps
8N1) a tim padem uz se mne nektere chyby netykaji :). 9bit komunikace,
to jsem nevidel, ani nepamatuji :).

Ze je I2C a SPI k nicemu neni zrovna uplne spravne vyjadreni, rekneme,
ze jejich osetreni softem je trochu slozitejsi, nez by puvodne byt melo.
Ovsem zase, SPI hardwarem potrebujete vlastne jen tehdy, pokud ma to SPI
byt hodne rychle a nebo se spatne v realtime aplikaci softem realizuje a
navic ta chyba co ji SPI ma, neni nic sileneho, s cim by se nedalo zit a
osetrit si to softem. Co se tyce I2C, s I2C u PIC jako se slave byly
vzdycky nejake problemy a clovek se s tim casem naucil fungovat a ja
konkretne zase tak moc aplikaci nemam, kde bych PIC mel jako slave na
I2C, takze mne to i docela mijelo.

Nakonec snad dokazeme zvolit spravnou soucastku a kdyz vidim, ze chci do
aplikace zrovna to, kde je chyb jak maku a nektere jsou spatne
resitelne, sahnu po necem jinem a nebo si s tim i tak umim poradit. To
ze je popisu chyb tolik, muze znamenat bud to, ze se to zcela nepovedlo
a nebo to, ze tomu vyrobce venuje tolik pece, ze je schopen se o tyhle
poznatky rychle podelit se zakazniky - kdybyste ty chyby nevidel, treba
by si 99 lidi ze 100 mlaskalo blahem, ale ten jeden by se dost natrapil.
Takze povazuju za velice korektni postup se chybami netajit a pustit
jejich popis ven v plne krase i kdyz jak je videt, to muze mnohe odradit :).

Jiste to vyrobce neomlouva, veci nemaji mit chyby, ale v dnesnim svete
nemuze nikdo cekat 20 let nez neco vypusti, aby uz vedel s jistotou, ze
je to uplne skvele - zemrel by hlady, bohuzel.

--
Jiri Bezstarosti