[OT] Sportka (bylo Re: Bublinky)

Lukas Grepl L.Grepl@sh.cvut.cz
Čtvrtek Říjen 5 12:37:50 CEST 2006

> Kdyz uz jsme u tech blbin, taky by me zajimalo, proc pri losovani (
> sportka, sazka) padaji nektera cisla casteji nez jina.
> Sportka zverejnila statistiku zpetne asi za 10 let a nektera cisla padaj
> evedentne casteji, nez jina.
> To je trochu zajimavejsi tema.

No kdyz jsem tam tak videl tak cisla, taky se mi moc nezdalo. Tak jsem
pro zajimavost zkusil udelat statisticky test (chi-kvadrat test dobre
shody pro rovnomerne rozdeleni) - vyslo mi, ze abych nemusel zamitnout
hypotezu o tom, ze ta data pochazi z rovnomerneho rozdeleni, tak musim
uvazovat hladinu vyznamnosti cca 20%! To je docela hodne, bezne se
uvazuje pro statisticke testy 5% nebo 1%. V Blesku by napsali, ze je 20%
pravdepodobnost, ze ve Sportce falsuji cisla. Mozna jsem ale nekde
udelal chybu, kdyztak to nekdo overte...

Lukas Grepl