Re: [OT] Mechanika, vakuování.

Hfmcons hfmcons@seznam.cz
Úterý Říjen 3 19:41:32 CEST 2006

Každá stěna zvonu musí být odolná proti zborcení a samozřejmě vzduchotěsná.
Bude-li zvon položen na gumě, bude tato tvořit membránu a zřejmě to bude
nepoužitelné.
S pozdravem
                                Miloš Dašek
----- Original Message -----
From: "Pavel Kořenský" <pavel.korensky@dator3.cz>
To: "'HW-news'" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, October 03, 2006 7:09 PM
Subject: RE: [OT] Mechanika, vakuování.

Mimochodem,

ještě k tomu vakuování.
Trochu jsem nad tím přemýšlel, jak to lacino vyrobit a napadlo mně
následující.

Doma v dílně mám kus dřevotřískové desky (tl. tuším 15 mm nebo tak)
potažené nějakou umělou hmotou.
Dal bych to na dřevené nožičky (alternativně podložil několika vhodnými
díly Ottova slovníku naučného), aby mezi deskou a stolem bylo cca. 10 cm
místa.
Na desku bych položil obdélník gumy tak 3 mm tlusté. Do desky bych
vyvrtal díru a gumu v místě díry propíchnul.
Vzal bych tak M7 x 30 šroub, provrtal ho vrtákem 3.5mm aby vznikla
průchodka, podložil ho podložkou a matkou bych ho utáhnul tak, aby se
podložka utěsnila tou gumou.
Zbytek se závitem bude čouhat pod desku a bude se na něj nasazovat
hadice od kompresoru.
Na desku bych pokládal misku či pekáč z tlustého varného skla (žena má
něco takového v kuchyni tuším). Vznikající vakuum zamáčkne pekáč do gumy
a mělo by to těsnit.

Kdyby se tam ty šroubové průchodky daly dvě a na jednu se nasadil
tlakový snímač, A/D převodník a mikrokontrolér, mohlo by to mít dokonce
i displej :-)

Co myslíte, fungovalo by to nebo je to úplná blbost ?

Zdraví PavelK