Dalsi otazky k Mentoru

Jiri Osoba osoba@jablotron.cz
Pondělí Říjen 2 16:59:34 CEST 2006

No a tak je to se vším. Ale přiznám se, že jsem velmi vděčný za to, že se o správné zapojení vývodů stará knihovník.

Navíc by pak neseděla objednávací čísla do skladu.

A co se týká simulace ... Mentor - alespoň mám ten pocit - je určen k tomu, že někdo udržuje sklad, jiný kreslí schéma, když je nakresleno, někdo jiný naroutí desku, další objedná podklady a tím to končí. Násobné se vracení zpět je velmi nedomyšlené ...

Takže člověk obvykle nakonec ví, co "překresluje" (odsimuloval si to jinde, koneckonců nikdy se nesimuluje celé schéma, ale jenom kousek; součástky jsou dány rozpočtem a skladem ...).

jO.
  ----- Original Message -----
  From: "Pavel Hudecek" <phudecek@tiscali.cz>
  To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
  Sent: Sunday, October 01, 2006 1:43 PM
  Subject: Re: Dalsi otazky k Mentoru

  Problém s různým zapojením mám např. v Eaglu vyřešen tak, že varianty
  se stejným pouzdrem pojmenovávám tak, aby z toho bylo zapojení zřejmé.
  Např. pro dvojité diody mám 3 "součástky": D-2-AKA, D-2-KAK a
  D-2-S, přičemž S má pro SOT23 varianty SOT23-KSA a SOT23-ASK
  a kdybych někdy potřeboval jiné zapojení, přidám tam další variantu.
  Je to velice praktické zejména při návrhu DPS, kdy třeba zjistím, že
  použití jiného zapojení vývodů usnadní routování - stačí jen change package
  a je vyřešeno. Další výhoda je, že v době sestavování schematu ještě nemusím
  znát typy součástek, které tam budou použity (např. proto, že ještě nepřišly
  vzorky, nebo cenové nabídky a tak jsem si nemohl vybrat).

  Dlužno dodat, že zmiňovanou filozofii jsem celkem očekával podle všech
  předchozích indicií, ale nějak mi to nešlo dohromady s možností simulace
  - tu přeci dělám proto, abych se dozvěděl, kterou součástku z většího počtu
  nabízených mám vybrat a přijde mi poněkud hloupé, kdybych měl pokaždé
  součástku vymazat, vložit jinou (před tím ji také vyrobit - a to s očekáváním,
  že dělám zbytečnou práci, neb nakonec použiji jen jednu), znovu umístit
  a zaroutovat do DPS...

  Nějak mi tedy není jasné, jak by se to oficiálně mělo dělat :-)
  (pominu-li variantu, kdy jen "obkresluji" hotový výrobek)

  PH

  From: "Jiri Osoba" <osoba@jablotron.cz>