Re: bistabilní relé z pasivních soueástek

Danhard danhard@volny.cz
Neděle Říjen 1 11:48:17 CEST 2006

Kdysi jsem to podobne udelal s DC110V RP100 jako schodistak, ale tusim ze
jsem si tam jeste pomahal prebijenim kondu do zaporna, byl tam MP kond a
funguje to uz 20 let :o)
R3 musi byt jenom na pridrz, zkuste pri kolika to rele odpadne.
U toho Vaseho zapojeni musite doplnit nejaky omezovaci odpor v ceste
nabijeni kondu, jinak se ty kontakty oprskaj.

Danhard
*******

Ahoj Danharde.
1.- jsem si konečně vzpomněl čí že kocour by byl schopen navrhnout samodržné
relé
2.- dobrá finta s 12V relé - původně jsem taky uvažoval o této cestě ale už
jsem ji nerozvíjel, maje relata na 24V. Tohle zapojení vypadalo dobře
(hlavně se mi líbí pouhé spínací tlačítko místo přepínače)ALE: nedá se to
vypnout - při stisknutí tlačítka se ten kond nabije rychleji přes R3 než
relé stihne odpadnout. Aspoň u mého vzorku to tak funguje. Relé má cívku 300
ohm, R3 jsem měl 560 - na cívce zbylo 8V pro přídrž což ještě stačí. Zkoušel
jsem i 1G kond.

Kručinský