Re: Jak ochránit USB porty

Delphin delphin@post.cz
Čtvrtek Listopad 30 17:46:00 CET 2006

> mám takovou zajímavost. Před nedávnem jsem koupil externí USB case pro
> disk. Na mém PC (chips.VIA pro Sock754, MB Asus) vše běhalo ok, u otce
> (MB s chipsetem i845PE) se mi podařilo připojením tohoto disku k USB
> odprásknout chipset a deska šla na reklamaci.
> U jiného počítače mých přátel (sockA , MB s VIA KT266) připojení na USB
> vyvolalo pro změnu nějaké vytuhnutí chipsetu a systému. Počítač byl plně
> funkční až po několika pevných restartech. Mám podezření že to taky
> nakopnulo chipset na desce.
>
> Tak teď přemýšlím a obávám se o svůj PC, protože to nemám kde a jak
> [...]

Odpálení čipsetu nemá žádnou souvislost s případným překročením odběru z USB
portu. Externí HDD case má zřejmě svůj externí napájecí zdroj a odpálení
způsobuje vyrovnávání zemních potenciálů mezi tímto externím zdrojem a PC
při připojování USB kabelu. Určitě bude zajímavé změřit rozdíl napětí zemí
ještě před propojením USB kabelem a podle toho zvolit řešení.