RE: Jak ochránit USB porty

Kubat Tomas tomas_k@comap.cz
Čtvrtek Listopad 30 10:44:52 CET 2006

mam na stole hromadu usb_xxx prevodniku, "silabsu a papouchu" a k tomu nekolik USB hubu. ted jsem zjistil, ze pro nektere kombinace je potreba pouzit u USB hubu napajeci adapter a naopak pro urcite kombinace zase byt zapojenej napajec hubu nesmi. ackoliv s odberem to nema nic spolecneho.
zjistil jsem, ze napajec neni stabilizovany a hub pak pousti ven neco pres 6V a to nedela dobre dalsim jinejm hubum atd.
celkem me to prekvalilo a reseni bylo dat tam do serie s napajenim 5V(6V) diodu. necekal bych az takovej "nestandart", pritom
je to hub od ST-lab a na ne nedam dopustit, protoze chodej uplne vsude, jako jediny.
tomik.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of GT5
Sent: Thursday, November 30, 2006 9:51 AM
To: HW-news
Subject: Jak ochránit USB porty

Zdravím,
mám takovou zajímavost. Před nedávnem jsem koupil externí USB case pro disk. Na mém PC (chips.VIA pro Sock754, MB Asus) vše běhalo ok, u otce (MB s chipsetem i845PE) se mi podařilo připojením tohoto disku k USB odprásknout chipset a deska šla na reklamaci.
U jiného počítače mých přátel (sockA , MB s VIA KT266) připojení na USB vyvolalo pro změnu nějaké vytuhnutí chipsetu a systému. Počítač byl plně funkční až po několika pevných restartech. Mám podezření že to taky nakopnulo chipset na desce.

Tak teď přemýšlím a obávám se o svůj PC, protože to nemám kde a jak vyzkoušet. Vím že výrobci kašlou na integraci USB ochran na základní desku, takže potom se takové věci klidně můžou stát. Asi si vyrobím redukce-mezikusy USB-USB , kde bych rád udělal nějakou ochranu.
Řešil jste někdo podobný problém? použil bych asi transily a polovodičovou pojistku na 500mA.

Možná by pomohl externí USB hub, s vlastním napájením, ale nejsem si jistý.

Díky,
LP.