motor z pracky - tentokrate jiny

gatilo gatilo@centrum.cz
Středa Listopad 29 02:17:38 CET 2006


 29.11.2006, 2:01:15

Tedy ja to vidim asi takto:

motor univerzalni, tedy stejny jako ve vrtacce, zadny C neni potreba,
( tedy mimo odruseni )
zeleny-modry - komutator/kotva
nekde jeste musi byt vyvody ze statoru, snad cerny a bily ??
cervene asi tachodynamo, nebo jiny meric otacek, nebo ze by ten stator?

motor se zapojuje stator-kotva v serii, mel by se rozbehnout i na
autobaterku nebo slusny lab. zdroj.
zmena smeru otacek je prehozenim privodu ke kotve vuci statoru, ev.
naopak; otacky jsou umerne napeti, neprimo zatezi.
Pri pripojeni na 230V dejte pozor, tyhle motory bez zateze zvysuji
otacky az k destrukci-sebe i okolí.
Casto jim jako zatez staci "interni" ventilator (pokud je na spol.
hridely s rotorem ) ale nejde na to spolehat.


S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo@centrum.cz

--
Honza napsal:

> Ahoj,

> dnes jsem si i já vymontoval motor z pračky.
> Je však jiný a zmíněhá hláška o výbuchu mě polekala.
> Prosím dokázal by mi někdo zde šikovný přítomný popsat
> kterak a co do něho pouštět? Je z pračky Elektrolux EW815F

> štítek:
> C.E.SET.
> Motore universale
> MCA 30/64 - 148/ZN
> 13500 n' - 2,3A - 500W
> 220-240V - 50HZ - cl B/F
> Protetto termicamente
> Cod. 12408470/1
> W40/1999

> Konektor má v řadě 8 drátů a nese označení ZN 257293
> černý -
> zelený - vede na uhlík
> modrý - vede na uhlík
> bílý -
> bílý - v konektoru zkratován na následující šedivý
> šedivý - v konektoru zkratován na předcházející bílý
> červený - vede jakoby do ložiska, na opačném konci než ční hřídel
> červený - vede jakoby do ložiska, na opačném konci než ční hřídel

> +zemění

> Bohužel jsem právě se smutkem zjistil, že mám poruchu na ohmetru,
> tak jsem to nedokázal proměřit.
> Je třeba dodat i údaje z oměření nebo je tu machr, co dokáže i bez toho
> odpovědět?

> 1) Co kam pouštět, jak měnit směr a rychlost a zda-li bude nutný nějaký
> ten kondenzátor?
> 2) K čemu využít poslední 2 podivné červené vývody?
> 3) Co by se dalo vylaborovat, proč jsou 2 vývody propojeny? (šedivý s
> bílým)


> díky moc,

> s pozdravem  Honza


>> V obou pripadech je tam 400 a jeste stoupa, to jsem nekde vycetl, ze je  
>> to
>> spravne a musi byt ten motor alespon trochu zatizen, jinak to konci  
>> vybuchem
>> C.
>>
>>
>>
>> From: "Jaroslav Lukesh" <lukesh@seznam.cz>
>>
>>
>> změřit na něm napětí, ideálně by mělo být 0,71 naoájecího
>>
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list@list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>



> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

 




Další informace o konferenci Hw-list