Pajeni spodni predehrev + horkovzduch jak na to?

David Kucera david@cybertex.cz
Úterý Listopad 28 22:30:15 CET 2006

to zalezi jestli mate ten spodni predehev jen lokalni nebo nahrivate
celou desku ?
co se tyka teplot tak vecina spodnich predehrevu ma teploty od 50 az 190
stupnu C
taktez zalezi jaky typ mate stojanku pred dvema lety jsme videl na
amperu nekolik stojanku pry urcene pro BGA pouzdra ale kdyz jsem videl
jak to drzelo plosny spoj jen na jedne strane a plosny spoj byl nasikmo
dale se to cele trepalo a za to chteli vzdy aspon 100 a vice tisic korun
  tak .....
rici spravnou teplotu obecne je velmi tezke lizi se od typu desky a to
nejen poctem soucastek ale i treba zdali ma rozlitou med ci nema
take podle toho co z ni sundavate jestli se jedna o obvod typu BGA ci
jen male SO cim vetsi pouzdro tim teplota predehrevu by mela byt o neco
malo vyssi, protoze velkou chybu hodne lidi dela tak ze nespravne
nahreje(at uz malo ci hodne) BGA pouzdro a pak pri sundavani strhne
nejake plosky  a ve vecine pripadu zarizeni nenavratne znici
ja treba pri skoleni lidi nutim se ucit na starych zakladnich deskach at
si sundaji 2-3 obvody v BGA pouzdru a pak je pripaji a deska musi chodit
a to vse na stejne desce tak 3-4 za sebou :-)

k opravam desek kde je velka integrace jako mobily atd. jsou tyhle
systemy urcene ale nevim v jake cenove tride mate to vase zarizeni
pro relativne kvalitni opravu vam staci i neco v te nejnissi cenove
relaci (sam jsme pred 10lety delas servis notebooku jen z pomoci
horkovzdusne pistole a alobalu)
take zalezi zdali mate nebo musite dodrzovat nejakou normu at uz od
vyrobce nebo nejakou prumyslovou ci leteckou
treba pro servis military zarizeni nelze oficialne horky vzduch pouzit

ono u prenosnych zarizeni jako mobily, notebooky atd. je pres 50% zavad
ve studenych spojich, takze vecina tzv. opravaru jen zahreje zarizeni a
ono zacne chodit (ze jen na kratko to uz je druha vec)

pokud chcete mohu vam zaslat postou manual ktery jsem psal k pajecim
stanicim aoyue jsou tam doporucene tabulky a grafy co jak nastavovat pro
jake pouzdra atd. (v cestine)

plastove dily a elity by mely vydrzet projeti v peci, ovsem neni to tak
vzdy tak pokud tam mate plastove dily a konektory od neznameho vyrobce
vzdy dejte teploty nize
taky jsem uz koupil od ceskeho distributora soucastky co se roztekly jen
pri pohledu na pec

ja si treba pro vymenu bga pouzder poridil
http://www.cybertex.cz/david/repairstation.jpg
starsi lze koupit okolo 5000eur
ma to vyhodu ze v kombinaci z infra ohrevem lze s tim splnit veskere
momentalne platne normy ve vsech oblasti

David Kucera