Samba server

Filip Kotouček - MP Media s.r.o. Filip.Kotoucek@mpmedia.cz
Úterý Listopad 28 13:11:45 CET 2006

No me tu bezi sip ustredna na centosu a je to vic stable nez ten kus hardware co nam to resi isdn30
Neveril bych tomu kdybych s tim nemel tuhle skusenost

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Krafcik
Sent: Tuesday, November 28, 2006 11:59 AM
To: HW-news
Subject: Re: Samba server

Dobrý den,

Mně běží server s CentOS 4.4 a nemůžu si ho vynachválit. Centos je volná verze Red Hat Enterprise Linux. Je to stabilní, updaty jsou precizně dělané, takže nevznikají po updatech nečekané stavy, jako třeba na živelně vyvíjené Fedoře. Jen nevím, jak je to s detekcí HW, protože je to 3 roky starý stroj s 10 let starou grafikou, ale nový řadič pro SATA disky pojmul a pak odejmul bez protestů.

Má to X s Gnome a KDE, ale to jsem neinstaloval, protože jsem zvyklý editovat conf soubory. Ale pokud je to jen na Sambu, tak ta má vlastní webové rozhraní a ostatní věci se nastaví při instalaci a pak to běží a běží a běží,... asi tak 2 měsíce a pak vyjde nové jádro a protože mi na tom serveru běží také jaderné iptables, tak raději ta nová jádra instaluji.

K Windows:
Nevím, jestli to není legenda, ale ČNB má NTlike cluster a ten běží několik let bez restartu. Důvodem je to, že se to nikdo neodváží restartovat a "odborník na restarty" od MS na to létá letadlem Bůh ví odkud a banka to nechce moc často platit. A ten cluster běží celou dobu dobře. Ono asi taky záleží na HW, který to hostí a na "vylepšeních", které si k tomu kdo přilepí.

Pavel Krafčík