VBW u spektraku

Danhard danhard@volny.cz
Neděle Listopad 26 10:54:39 CET 2006

RBW je sirka pasma pred demodulaci,
VBW je sirka dolni propusti signalu po demodulaci.
VBW ma take standardne polohu AUTO, kdy se to nastavuje tak aby to melo smysl k RBW (vetsinou 1/3 RBW).
Ve vyslednem diagramu RBW urci jake uvidite frekvencni detaily, VBW potom v dusledku sirku stopy, protoze s nim se meni take sumova
sirka pasma zobrazovaneho detekcniho produktu, nebo tim muzete potlacit v zobrazeni modulace v signalu.
Samozrejme musite zvolit (nebo se zvoli automaticky) rychlost preladovani tim pomalejsi, cim je uzsi RBW, nebo VBW.

Danhard
*******

Zdravim vsechny.
Uz delsi dobu mi subject vrta v hlave. Nemuzu prijit na to k cemu je VBW
pri mereni dobre. Pracoval jsem zatim na spektracich od R&S a Advantestu
a tam je pokud si dobre pamatuji RBW a VBW ve stejnych rozsazich. Pokud
se VBW jak se vsude uvadi pouziva k prumerovani, tak by preci melo
dosahovat nizsich hodnot nez RBW. Takhle nevidim duvod si to nastavovat
na VBW kdyz to muzu udelat primo s RBW, jedine ze by to bylo z nejakeho
duvodu omezeni presnosti RBW (predpokladam ze VBW se dnes realizuje uz
digitalnimi filtry po navzorkovani). Mohl by mi nekdo vysvetlit treba na
nejakem konkretnim priklade k cemu je VBW dobre? Pravdepodobne mam
spatnou predstavu o jeho funkci a tak nevim k cemu ve skutecnosti je.
Diky za snahu

Tosa