RE: Dvě zvědavé otázky (asi zase OT)

Marek Pavlu pavlu@HWserver.cz
Sobota Listopad 25 01:04:53 CET 2006

Zdravim,

Vyrobni tolerance prece predstavuje po prepoctu nejistotu v jejimz rozsahu
muze hodnota odporu plavat...

Takze mam dva odpory, "nejakych" predpokladanych hodnot a k nim jejich
nejistoty.

Teorie mereni pak tvrdi, ze vysledna nejistota veliciny pro seriove spojeni,
tedy soucet velicin, není rovna zadne z původních nejistot, ale odmocnine ze
souctu ctverce techto nejistot!!!

Pro paralelni spojeni si pak parcialne zderivujte vztah podle R1 a podle R2.
Kazdou parcialni derivaci nasobte nejistotou daneho odporu, podle ktereho
jste derivoval. Takto opet provest odmocninu ze souctu ctvercu z cisel,
ktera jsem prikazal k vypotu:).

Teprve tento vysledek je vyslednou nejistotou paralelni kombinace...

Nevim tedy, jak jste pocital, ze Vam vychází shodna tolerance před i po
sériovém a paralelnim spojeni.  Ma inteligence byla schopna po čtrnácti
dnech chripky a horeckach a jiz trech ruznych atibiotikach dopočítat pouze
seriovou kombinaci dvou shodných odporu se shodnou nejistitou jako:

2*R +/- Odmocnina(2)*nejistota

Prepocet zpet na toleranci v procentech mi urcite neda puvodni toleranci...

S pozdravem,
		Marek Pavlu