Re: Dvě zvědavé otázky (asi zase OT)

Danhard danhard@volny.cz
Pátek Listopad 24 17:13:54 CET 2006

To ze bude krystal v oscilatoru v modu 3. harmonicke, neznamena ze to bude presne 3.nasobek frekvence na ktere by kmital na zakladni
frekvenci.
Proto se uvadi ta frekvence, v ktere je planovane pouziti.
Danhard
*******

SS> Hezký den,

SS>     chtěla jsem se zeptat proč se u krystalu uvádí základní frekvence,
SS> když je určený pro kmitání na některé harmonické ? Není to potom vlastně
SS> krystal to pro tu vysokou frekvenci ?

Možná mi něco uniklo, ale zatím jsem se setkal jen s krystaly s udaným
kmitočtem pro který jsou navrženy, tzn. udává se případný harmonický
kmitočet. Pouze vedlejší informace je že se jedná o harmonický xtal.

V praxi cokoliv cca přes 15-20MHz je harmonický xtal.

Tomáš