... menic?

Petr Simek psimek@jcu.cz
Čtvrtek Listopad 23 07:08:06 CET 2006

On Thu, 23 Nov 2006, Simon Cihelník wrote:

> Potrebuji napajet spotrebic s trvalym odberem 14 - 16 A (235 VAC), spickovym
> az 20 A. Aby mi v arealu nezatezoval jednu fazi (pobezi opravdu desitky
> hodin tydne v kuse) rad bych ho napajel pres trafo s 3 x 400 V na primaru.

Myslis jako ze dvou fazi 400V udelat jednu 230V ? Ja jsem kupoval
jednofazove oddelovaci trafo 230V~/230V~ 1kW za 2kKc . Predpokladam
ze jednofazove trafo 400V~/230V~ 5kW by mohlo stat do 10kKc .

> Jenze - Fe dostatecne dimenzace je monstrum a navic nam byly zaslany nabidky
> s kalkulaci kolem 50 tisic za kus. Napadlo me, zda by toto neslo resit

Hmm - to jsi poptaval trifazova trafa ? Tam si asi moc nepomuzes protoze
budou pravdepodobne do hvezdy, takze pro odber z jedne faze asi nic
nezlepsi, nebo jsem nepochopil jak jsi to chtel udelat.

> frekvencnim menicem cca 10 kW typu 3 x 400 -> 3 x 400, kde bych vystup
> nastavil na 235 V a vyuzival pouze jednu fazi, kde je garantovano az 22 A.
> Protoze odpoved, zda to muze fungovat nebo ne je svazana s kontrukci menice,
> chci se dotazat, zda ma nekdo z pritomnych zkusenost nebo si je z jinyho
> duvodu jisty ze to fungovat bude. Take me napadlo proti kauci si menic u

Jeste jeden napad ale ponekud drazsi. Online UPSku (neco jako APC
Symmetra) ta ma na vstup 3f a na vystupu 1f a odber rozdeluje presne
rovnomerne na ty tri faze. Jako maly bonus by jsi navic ziskal zalohu
napajeni pri vypadku :-) .  Cena cca 180kKc ;-(  Ale treba existuji
levnejsi typy podobnych vlastnosti.