zaujimave chovanie C8051F042

andrej jancura hw_aj@zoznam.sk
Středa Listopad 22 15:16:18 CET 2006

> ---Myslis si, ze ta spicka preklopi pin P3.4 na vystupny a tlaci to do
> log.0?
> Tak nejako, typujem ze zaberie ochrana, hovorim o tom dalej...
> Povodne som 8 hodin podozrieval software, az dokial som to neskusal
> RESETovat...
>
> ---Typol by som to na latch up. Vypnut a zapnut napajanie si vyskusal?
> Samozrejme ze ked vypnem napajanie, preletujem obvod.... tak to pomoze.
> Zaujimave je ze *nezaberie RESET jednocipaku*, po ktorom piny prechadzaju
> do definovaneho stavu.

No ja som myslel len vypnut a zapnut napajanie, nic ine. Raz som sa hral so
svojou bastel-doskou s PIC a zistil som zaujimave spravanie stabilizatora,
a tam pomohlo len vypnut a zapnut.

> ---Zalezi na tom, ako je ta ochrana realizovana, vo vseobecnosti to ide
> cez tie diody do napajania.
> V tomto pripade sa to chova ako tyristor na zem.

Tak ta ochrana bude asi realizovana nejako inac. Vo vseobecnosti sa o nej
nepise moc ani v datasheetoch, a tak ostane vacsinou len pri dedukcii na
zaklade praktickych skusenosti.

> ---No za vyskusanie nic nedas, takze ten spoj mozes kludne preskrabat a
> nejaku
> tu 1206 tam dat. Ja by som tam este pridal nejaky maly C, tak aby to bol
> RC-clanok v blizkosti toho vstupu.
> Samozrejme som to skusal, funguje, to je holy fakt.

Spravanie tej ochrany bude asi zavisiet od strmosti tej spicky a tym RC ju
trochu spomalis a zatlmis.

> ---No alebo by som zablokoval vsetky relatka...
> To nie je koli nejakemu relatku, ale je to snaha simulovat funkcnost
> zariadenia v tazkych priemyselnych prevadzkach, napr. ked niekto v
> blizkosti zazvara a pod.

No najlepsie je zohnat si ESD generator a skusat s tym. Da sa tym
nasimulovat dost vela veci, ale nie vsetko. Na najdenie zakladnych chyb by
to malo ale stacit. Inak skusky odolnosti su dost komplexna zalezitost a su
popisane napr.: v EN55024. Ak by si bol z BA, tak tu by si si to mohol
otestovat na skole.

Andrej

Si žena? A chceš vedieť všetko?
http://www.lesk.sk