zaujimave chovanie C8051F042

andrej jancura hw_aj@zoznam.sk
Středa Listopad 22 14:26:56 CET 2006

Ahoj,

> Mam zapojenie, kde vystup VHCT14 je priamo spojeny s P3.4 /dlzka spoja
> cca 20cm/. P3.4 je nastaveny ako vstupny. VHCT14 drzi na vystupe
> konstantnu uroven "H".
> _A teraz to zaujimave:_
> Po aktivacii rusenia /cvakanie neblokovaneho relatka -  generuje spicky
> az 500V/ v blizkosti zapojenia sa preklopi  P3.4 na jednocipaku do "L".
> VHCT14 sa snazi na vystupe udrzat "H" . Takze to skonci "patovou"
> situaciou s napatim okolo 1.5V a prudom okolo 40mA.

Myslis si, ze ta spicka preklopi pin P3.4 na vystupny a tlaci to do log.0?

> _A teraz to najzaujimavejsie:_
> *Z tohto stavu sa zapojenie nedostane do normalu ani pocas alebo po
> RESETe jednocipaku!?! *Pomoze iba zmena urovne na vystupe VHCT14.

Typol by som to na latch up. Vypnut a zapnut napajanie si vyskusal?

> _Moje vysvetlenie:_
> Pocas rusenia sa na spoji indukuju napatove spicky, zaberie ESD ochrana
> pinu jednocipaku pokusom zviest naboj na zem. Ale naboj  je podporovany
> urovnou "H" s hradla	VHCT14 a ochrana  nevypne.

Zalezi na tom, ako je ta ochrana realizovana, vo vseobecnosti to ide cez
tie diody do napajania.

> _Riesenie:_
> Staci do spoja vlozit odpor s hodnotou nad 100R a k uvedenemu javu nikdy
> nedojde.

No za vyskusanie nic nedas, takze ten spoj mozes kludne preskrabat a nejaku
tu 1206 tam dat. Ja by som tam este pridal nejaky maly C, tak aby to bol RC-
clanok v blizkosti toho vstupu. No alebo by som zablokoval vsetky relatka...

Andrej

Poznáš najlepší magazín o bývaní?
http://mojdom.zoznam.sk