Proudova pojistka u H mustku

Petr Zapadlo zapadlo@melzer.cz
Středa Listopad 22 07:43:38 CET 2006

Zdravim

dovolim si vas pozadat o radu:

Delam pro kolegu napajec pro ovladani modelove zeleznice (nekolika kanalovy) a
zasekl jsem se problemu s proudovou pojistkou.
Na  vlackach neni nouze o zkraty, tak jsem do kazdeho vykonoveho modulu
implementoval proudovou pojistku (R10,D1,R1,C2,IC1A), ktera ma zavrit mustek
v pripade nadproudu a zaroven informovat procesor, ktery generuje PWM o
zkratu (pres R14).
U me to chodi bezproblemu. Kolega ovsem ma nejake vyhybky, na kterych si
lokomotiva pri prujezdu nekde "strnke" okolkem o druhy pol a tahle rychla
pojistka to vyhodnoti jako zkrat a dany kanal zablokuje.

Tak jsem se to pokusil poresit tim, ze jsem  dal seriove s D1 odpor cca 4k7.
Pojistka se samozrejmne zpomalila, nicmene objevili se dalsi problemy:

Pri malych rychlostech (uzkem impulsu) tenhle impuls nedokaze pojistku vybavit
a  zkrat neni detekovan. (Tenhle problem je ale ten mensi)

Vzhledem k tomu, ze to napajim PC AT zdrojem, ktery ma taky nadproudovou
pojistku, tak se mi ted zacalo stavat, ze pokud dojde ke zkratu (i
chvilkovemu) pri plnem vykonu (trvale otevrena nektera vetev mustku) zabere i
proudova pojistka AT zdroje, coz je pro me nevyhovujici.

jak z toho ven?

problem je v tom, vykonove moduly mam uz hotove, tak bych se chtel vyhnout
velkym obvodovym zmenam.

Napadlo me nekolik moznosti:

- zablokovat proudovou pojistku v AT zdroji - asi nejhorsi mozne reseni
- do napajeni vykonovych modulu (cca 13V) dat proudovy omezovac, ktery podrzi
zkratovy proud pod hranici, na kterou reaguje proudova pojistka ATzdroje -
tohle se mi nelibi z duvodu dalsiho ubytku napeti
- upravit nejak proudovou pojistku tak, aby nereagovala na kratke zkraty a
zaroven reagovala dost rychle na to aby nepustila zkratovy proud na maximum
At zdroje.

Napada nekoho nejake reseni?

Dekuji moc za jakekoliv postrceni.

S pozdravem