MECH frezovani ozubenych kol II

Ales Prochaska prochaska@alsoft.cz
Neděle Listopad 19 15:05:04 CET 2006

Neupiná se pod úhlem ale kolmo, zuby odvalovací frézy jsou pro tento
způsob upnutí již korigovány. Princip odvalovacího frézování je ten,
že zuby odvalovací frézy nemají korekci profilu na průměr resp. počet
zubů vyráběného kola, protože ta korekce se "udělá sama" tím, jak se
vyráběné kolo otáčí (odvaluje) a zuby jsou frézovány v ruzných
polohách vůči fréze. Tím dojde k jejich správnému vytvarování.

Obdobně funguje obrážení kola ozubeným hřebenem: jeho zuby mají rovné
boky, ale při odvalování kola po hřebeni se na kole vytvarují
evolventní zuby.

Aleš Procháska