OT: Hg a normy

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Sobota Listopad 18 15:50:05 CET 2006

Dobrý den všem,

Mám tu jedno pěkné víkendové téma: Vymyslel jsem způsob,
kterak nejlépe využívat ekology (a hlavně "ekology")
opěvovanou solární energii, avšak za použití stejnými lidmi
zatracované rtuti, nejlépe ještě obohacené o ochuzený uran:-)

Na hektar vodorovné plochy v ČR vychází roční příjem 5-7 MKč
při slunečních podmínkách, jako v letech 2004-5, v tomto roce
dokonce 10-12.
Takové zařízení by obsahovalo cca 10 tun rtuti v uzavřeném oběhu.

Nyní tedy otázky pro chemiky:

1. Jaké podmínky musí takové zařízení splňovat, aby jej bylo
možno legálně postavit a provozovat (stačí mi číslo ČSN)?
2. Doporučte firmu, která by byla schopna (a oprávněna)
takové zařízení vyrobit (rtuť spolu s inertním a redukčním plynem
a vodní parou při teplotě okolo 500 °C a tlaku do 2 MPa).

Poznámka: První odstavec je primárně k pobavení, ostatní
jsou míněny zcela vážně a jejich obsah vychází z naměřených dat.

Děkuji, PH