[OT] Integrovany zasobnik tepla pro vytapeni a ohrev TUV

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Středa Listopad 15 14:58:46 CET 2006

Takze to zkusim podrobneji a pokud mam v uvaze zasadni chyby, budu rad kdyz
me upozornite.
Barak bude z betonovych skorepinovych tvarnic, venku 16 nebo 20 cm EPS a
uvnitr misto omitky sadrokarton, pod nim 4 cm min. vaty. Tvarnice nebudu
izolovat od zakladove desky, dam polystyren po obvodu desky - 16 cm do
hloubky 0,5 m a 8 cm od 0,5 do 1 m. Na parcele je az do 2 m pisek, neni
problem to vyhrabat. Takze na podlahu prijde jen 6 cm polystyren, neni duvod
tam davat vic. Kupodivu ten metr pisku pod zakladovou deskou izoluje vic nez
nejakych par cm polystyrenu navic. Zakladova deska + neco pod ni je obrovska
akumulacni hmota, kterou tema 6 cm polystyrenu oddelim tak, aby tam slo
rychle zatopit. Ale urcite nebude studena, bude vytemperovana na nejakou
stredni teplotu.
Do polystyrenove desky vyrezu drazky (jak jsem tady vcera psal) a do nich
dam PPR trubicky 10 mm s rozteci 100 mm. Pro rozvedeni tepla do mezer v
tomto usporadani staci 4 vrstvy alobalu pod trubkou a dalsi 4 (mozna 6) pres
trubku. Pod trubkou se teplo sbira z 15 mm (od osy trubky), do mezery (do
osy mezery) se rozvadi na vzdalenost 45 mm. Na protejsich stenach bude
privod vody a zpatecka z PPR trubky 32 mm, ty tenke trubicky do te tluste
budu varit. Takze zadne rozdelovace nepotrebuju, jen ventil s termopohonem
pro regulaci "utopeny" v polystyrenu v podlaze. Na polystyren primo polozim
podlahu. Takze kdyz pocitam polystyren cca 80 Kc/m2, trubka PPR 10 mm (nekde
jsem videl cenu 10 Kc/m) 100 Kc/m2 a alobal cca 40 Kc/m2, jsem na 220 Kc/m2.
Ten kus tluste trubky tolik nestoji a ventil cca 800 Kc na mistnost.
Podlahovou krytinu do ceny topeni nepocitam, tu bych tam musel dat stejne.
Moza bych do toho mel zapocitat i polystyren okolo zakladove desky, ale ten
bych tam taky daval bez ohledu na zpusob vytapeni.

Zakladni regulace bude udelana na nejnizsi potrebnou teplotu vody, aby se
prutok nemusel skrtit prilis. Velke omezeni prutoku by melo za nasledek
nerovnomerny ohrev podlahy. Pokud se mistnost bude jen temperovat,
nerovnomerna teplota podlahy mi nevadi. Takze ani nepotrebuju zvlast obehove
cerpadlo pro kazdou mistnost (i to se nekdy dela).

Andel