OT: kondenzátory X a Y

Petr Tošovský PetrTosHW@PTmodel.cz
Neděle Listopad 12 12:11:41 CET 2006

Koukni sem*
http://www.urel.feec.vutbr.cz/EncyklopedieEMC/index.php?soubor=4.2.htm

Odrušovací kondenzátory třídy X* jsou určeny pro použití tam, kde jejich
průraz nemůže ohrozit bezpečnost lidského života. Velikost kapacity
kondenzátorů třídy X není omezena a volí se z hlediska konkrétních
potřeb při odrušení. Kondenzátory třídy X se dále dělí na podtřídy X1 a
X2. Kondenzátory X1 se používají tam, kde je nebezpečí výskytu
přepěťových špiček větších než 1,2 kV. V případě menších přepětí se
užívají kondenzátory X2. *Odrušovací kondenzátory třídy Y* se zapojují
mezi fázový a ochranný vodič či uzemněný kryt přístroje všude tam, kde
je omezena přípustná hodnota unikajícího (svodového) proudu. Mezi
"živými" částmi a ochranným vodičem či krytem přístroje musí být tedy
připojen výlučně odrušovací kondenzátor Y o hodnotě nejvýše 10 nF pro
svodový proud 0,75 mA a nejvýše 50 nF pro proud 3,5 mA.

Tosa