[OT] Integrovany zasobnik tepla pro vytapeni a ohrev TUV

Jaroslav Buchta buchta@compelson.cz
Sobota Listopad 11 15:39:29 CET 2006

??? tusi nekdo, proc by nerez nebyl vhodny, pokud by byl dobre svareny?
Videl jsem z toho v prumyslu ruzne nadoby na studene i teple sajrajty a
to i pri slusnem tlaku, urcite to nebylo na rok zivotnosti...
Jinak bojler neresim, pri te cene ho klidne za 5 let vymenim.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Ing. Karel Matějíček
Sent: Saturday, November 11, 2006 2:44 PM
To: hw-list@list.hw.cz
Subject: [OT] Integrovany zasobnik tepla pro vytapeni a ohrev TUV

O nerezu jsem si myslel, že je na celý život. Koupil jsem dost drahý
kombinovaný zásobník TUV od firmy Hlavačka Čech se zárukou deset let.
Ani ne po roce začal kapat. Firma ho bez problémů vyměnila s tím, že jde
o špatné sváry z počátku výroby a nové už jsou bez závad. Po několika
měsících začal opět kapat. Bohužel firma prohlásila, že už stejný bojler
nevyrábí a nabídnula mně výměnu za nový revoluční typ s tím, že
připlatím asi deset tisíc. Nebudu popisovat další průběh, ale nedopadlo
to dobře. Na internetu jsem našel další zkušenosti s těmito bojlery a s
touto firmou. Mimochodem se také zaměřila na solární systémy. Z dalších
diskuzí a z rad odborníků (snad) vyplynulo, že nerez není pro tento účel
moc vhodný. Všichni se shodli na tom, že jsou mnohem lepší kvalitní
ocelové bojlery od solidní firmy (např. Dražice). Některé zkušenosti
jsou na http://www.tzb-info.cz/t.py?t=11
<http://www.tzb-info.cz/t.py?t=11&i=101219&start=0> &i=101219&start=0