Jake trafo na menic s pulzni zatezi

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Pátek Listopad 10 18:40:24 CET 2006

Pri rozepnuti tranzistoru se nejdriv objevi spicka na primaru a ta se musi
necim pozrat (jinak znici tranzistor) a az potom naroste proud sekundaru.
Andel

----- Original Message -----
From: "RV" <vicek.radek@cpost.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, November 10, 2006 2:20 PM
Subject: Re: Jake trafo na menic s pulzni zatezi

> No a co se vykaslat na trafo, nemusi to prece byt galvanicky oddelene,
> a udelat normalni step-up jen s civkou ? Nejaky MOSFET co snese tech 400V
> a da se ridit logic-level, civku si namotat sam na ZP toroid poradne tak
> aby se pri tech 300V neprorazila.

Ja jsem se dival na ty vypocty step-up a pri prevodu 6V->300V a vysla mi
civka 34uH s espickovym proudem 7.7A a strednim odberem 2.6A pri vystupu
0.15A coz by slo.

Jestli to budete ridit tim PICem tak ten
> snad ma A/D vstup takze pres nejaky megaohmovy delic muzete snimat
> vystupni
> napeti na kondu a tim padem si muzete i vypocitat on/off time pro to
> spinani
> MOSFETu. Az dosahnete ciloveho napeti tak to proste vypnete nafurt.

Jo to jsem planoval - na to staci pouzit komparator v PICu - neni nutny
AD. Jen jsem to na tom bastlu na stole nepouzil.

> 350 nabiti za sekundu nerika nic o tom za jak dlouho se ten kond musi
> nabit,
> ale pokud predpokladam 1uF za 2ms na 300V, tak mi to vychazi na proud
> 0.15A

No jde o to udelat 350 jisker za sekundu - pritom ta jiskra trva
zanedbatelnou dobu. Takze je na to nabiti prakticky cela ta doba 1/350s.

--
RadekCX - http://www.cncnet.info