PH-201

Šula Miloš sula@rps.cz
Čtvrtek Listopad 9 07:45:39 CET 2006

Ahoj,
koupil jsem si pH metr pH 201 od Conradu +  nahradni pH elektrodu.
http://www.conrad.cz/digitalni-phmetr-201+dp36384/

V návodu tvrdí, že jsou elektrody uloženy v roztoku pH 7.0. Bohužel obě elektrody nemůžu na tuhle hodnotu vůbec zkalibrovat, neboť jsou potenciometry vyšroubovány na doraz a ukazuje to stále hodnotu 6.6pH a niz to proste nejde. Podle odhadu si myslím, že ten konzervační roztok má tak kolem 4.2pH.Zkalibroval jsem to tedy podle oka pomoci pH kapaliny pro akvaristy a několika namíchaných kyselých roztoků octa a destilky u kterých jsem si pH kapalinou nejdrive urcil pH. Ted mi to meří zdá se jakž takž přesně ale pH elektrolytu ukazuje kolem 4.2-4.3. Nemáte někdo s tímto pH metrem zkušenosti ?

děkuji
Miloš Šula