Návrh DPS z hlediska EMC

Jan Waclawek wek@evona.sk
Středa Listopad 8 10:05:03 CET 2006

David Belohrad wrote:

> Nechapu proc si myslite ze je to irelevantni. Se vzrustajici frekvenci
> zmeny stavu se zacnou na vsech mistech
> projevovat kapacity tudiz stoupne spickovy proud ktery je potreba dodat
> (podivejte se treba na kapacity tech budicich tranzistoru).

_Spickovy_ prud sa meni od _strmosti_ hran a nie od frekvencie.
Od frekvencie zavisi _stredny_ prud.

> Staci
> napr. kdyz si vezmete takovy 8bitovy latch, napojite ho pres
> nezablokovane napajeni a pak zacnete menit vsechny datove
> vstupy naraz. A uvidite jak se bude menit napajeci napeti pri
> vzrustajici frekvenci tech zmen.

Menit sa bude _stredne_ napajacie napatie, nie amplituda a frekvencne
spektrum _spiciek_ (teda nejakym sekundarnym javom - oteplenim,
nelinearitami - sa moze zmenit aj ta, ale nie dramaticky). T.j.
nemerajte to multimetrom ale osciloskopom.

Inak toto je casto prehliadany problem. Prejavi sa napr., ak sa pouzije
novsi, rychlejsi, ekvivalent povodneho obvodu, pricom sa NIC INE
nezmeni, ani plosak ani okolite obvody ani pracovna frekvencia - a zrazu
to vyzaruje viac, v krajnom pripade prestane fungovat (napr. vplyvom
odrazov na vedeniach)...

> V prvnim odstavci jsem nemluvil o vyzarovani ale o vlivu dynamickych
> jevu na napajeci napeti. Vzhledem k tomu ze nebylo specifikovano
> jak ten display bude pracovat, tak jsem se o tom zminil.

Mno to som nejako prehliadol; kazdopadne autor sa pytal na EMI/EMC tak
moja odpoved je v tomto duchu. Samozrejme s frekvenciou stupa celkova
(stredna) spotreba a s tym je potrebne tiez ratat; avsak pochybujem ze
by sa jednalo o 1e6/s zmien _na displayi_, to skor bude taka hodinova
frekvencia do toho posuvneho registra.

wek