[OT] Topeni - regulace - plynovy kotel

Vladimir Nerud nevlad@kamarad.cz
Úterý Listopad 7 17:53:00 CET 2006

Podle toho co píšete se to chová jako naprosto normální.
Pokud je teplota topné vody cca 70°C, pak teplota v bojleru 65°C tomu
odpovídá (teplotní spád 5°C)
Pochopitelně pokud chcete mít užitkovou vodu teplou 80°C, pak se při tomto
nastavení teplot dost načekáte :o), nehledě k tomu, že asi dříve pomrznete i
s rodinou (musel by jste mít teplotu otopné vody téměř 90°C).
Užitkovou vodu teplejší než cca 55°C opodstatňuje jen malá kapacita bojleru.
Nejen, že hrozí nebezpečí opaření, ale i usazování "vodního kamene" je při
vyšších teplotách mnohem rychlejší. Také mrkněte na
http://www.protherm.cz/section.php?seid=26 jestli tam nenajdete potřebné
informace. Nebo můžeme pokecat :o).

        Pěkný pozdrav z Brna
                                 Vladimír
                                 icq: 244-092-133
                                 skype: nevlad170456

----- Original Message -----
From: "Pavel Krejci" <krepa.hw@seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, November 07, 2006 12:07 AM
Subject: Re: [OT] Topeni - regulace - plynovy kotel

Zdravim,
zatim nemam bohuzel cas oblejzat kotel nejak systematicky, dalsi update:

-Typ kotle je protherm a visi na zdi
-Typ bojleru je protherm a stoji na zemi
-Nenasel jsem zadny lehce dostupny stitek, dokumentace neznamo kde

Nyni:
1. Maximalni teplota v bojleru pri termostatu na max je cca 65-67 stupnu
a porad se hlasi o dohrati (termostat na max byl 24h) -> proto netopil
do mistnosti

2. Stahnul jsem termostat na bojleru na cca 60C aby prestal chtit
dohrivat -> uz mame teplo a celkem to sedi s nastavenou teplotou na
pokojovem termostatu :o)

3. Po stazeni bojleroveho termostatu pod onech 65-67C je kotel
samozrejme zticha, pokud je zaroven teplo v mistnosti. Teplota na kotli
spadne ze 70C na onech 65C a pokud provedu totez na treba cca 50C a
odpustim teplou vodu, spadne teplota na kotli take na 50C (asi by nemelo
prekvapit, kdy ani radiator ani bojler nechteji pritopit)

4. Tlakomer na kotli ukazuje 1.5atm pokud se dohriva bojler, pokud se
dohrivani vypne a nedohriva ani topeni do mistnosti, tlak vyleze na 2atm
(nemam overeno jaky je tlak kdyz hreje jen do radiatoru)

Dotazy:
#1 Jaka by mela byt maximalni dosazitelna teplota v bojleru? cekal bych
okolo 80C
#2 na jakou teplotu by se mel cca nechat vyhrivat bojler? Nejak jsem
pocital, ze vyssi teplota mi umozni domichat vic studene a tudiz se
tepla pomaleji spotrebuje.
#3 Vypada to teda, ze je bojler nejakym zpusobem ne zcela v poradku?

Diky moc. Snad uz se tenhle off topic blizi k zaveu.

PK