[OT] Topeni - regulace - plynovy kotel

Jan Kral kral@fortech.cz
Úterý Listopad 7 07:22:13 CET 2006

> Nyni:
> 1. Maximalni teplota v bojleru pri termostatu na max je cca
> 65-67 stupnu
> a porad se hlasi o dohrati (termostat na max byl 24h) ->
> proto netopil
> do mistnosti

Psal jste v puvodnim mailu, ze teplota na kotli je 70C bez vlivu vnejsiho regulatoru - je otazkou jestli to neni jeho strop nastaveny internim termostatem, tomu bypak odpovidala i ta max. teplota v bojleru 65-67C, protoze cim mensi rozdil, tim mensi preneseny vykon a muze byt ze uz se srovna se ztratami.

> 2. Stahnul jsem termostat na bojleru na cca 60C aby prestal chtit
> dohrivat -> uz mame teplo a celkem to sedi s nastavenou teplotou na
> pokojovem termostatu :o)

> Dotazy:
> #1 Jaka by mela byt maximalni dosazitelna teplota v bojleru?
> cekal bych
> okolo 80C

Jak napsano vyse to bude zaviset na stropu toho kotle

> #2 na jakou teplotu by se mel cca nechat vyhrivat bojler? Nejak jsem
> pocital, ze vyssi teplota mi umozni domichat vic studene a tudiz se
> tepla pomaleji spotrebuje.

Teplota bojleru by mela byt co nejnizsi, ktera diky objemu kotle dostacuje prumerne spotrebe za den, zvlast, kdyz kotel podle potreby dohriva, tak i mensi a to ze dvou duvodu: 1. nikdo se neopari, 2. mensi ztraty

> #3 Vypada to teda, ze je bojler nejakym zpusobem ne zcela v poradku?

Vzhledem k popsanemu bych rekl, ze bojleru zrejme nic nebude.

JK