Microchip-C18 x htsoft-C18

Michal HW michalgregor@centrum.cz
Pondělí Listopad 6 09:01:01 CET 2006

S tou sbernici je to nejake divne, umi to 8bit a 16bit mod. Ja jsem jen
zduraznil ze existuje verze pro 8bit pamet - jednoduchsi DPS. Ale pokud
vyuzijete 16bit sbernici tak si moc nepomuzete, protoze se to cte po jednom
byte.

Zkousel jsem na jednoduchem prikladu porovnat oba dva kompilatory. A
vysledek je nejasny. Neco bylo lepsi u HT-Softu a neco u Microchipu. Viz
priloha.

Michal Gregor

Zkousel par kousku kodu.
----- Original Message -----
From: "andrej jancura" <hw_aj@zoznam.sk>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Saturday, November 04, 2006 4:41 PM
Subject: RE: Microchip-C18 x htsoft-C18

Ahoj,

> Ne da se tam zapisovat i cist po jednom byte.

No tot (ne)vyhoda 16-bitovej datovej zbernice...

> Trva to jednu instrukci,
> ale pointer je tri byte.

Ako inac chces zabezpecit kompatibilitu kodu medzi CPU s 8 KB Flash a
povedzme 1MB?

> Vysledny kod je des a hruza, C dava poradne
> zabrat vypocet adresy promenne.

Toto je dan za to, ze sa pouziva strikne 8-bitova aritmetika.

> Zjistil jsem nektere prasarny. Napriklad
> Pokus=Pokus+1;. Pointer se vypocitava dvakrat!! HT-soft vubec nepouziva
> instrukce s aut. inkrementaci a dekrementaci TBLPTR. Napriklad pri cteni
> dvou po sobe lezicich instrukci.

Ked sa zamyslis nad tym, ze potrebujes napr:  A = *Pointer;Pointer++; Ako
chces zabezpecit inkrementaciu toho pointeru? Register na adresovanie nie
su adresa v RAM-ke. Okrem toho pokial sa dobre pamatam boli CPU, ktore
mali chyby prave pri pristupe ku FLASH.

> Zrovna jsem ve stadiu testu kompilatoru.

Tak prajem prijemnu zabavu. A nezabudni programovat stylom ala ASM teda
najprv si predstav ako by ten kod mal vyzerat v ASM, usetri to dost pamati
kodu.

Andrej