Re: Re:Voda a líh

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Neděle Listopad 5 13:57:30 CET 2006

Pokud se nepletu celou dobu se zde hovori o kapaline do odstrikovacu a slozeni, ktere jsem zde uvedl je klasicke slozeni  kapalin prodavanych v severskych zemich, dal se pridava barvivo a provadi se parfemovani.

Nyni k technickemu lihu.
Technicky lih je ze zakona ethanol u ktereho byla provedena denaturace a lze ho uvadet na trh bez spotrebni dane na alkohol. Je jedno zda jde prvotne o ethanol ziskany kvasnym procesem v lihovaru nebo rafinovany ci technicky.
V zasade se pouzivaji dva zpusoby denaturace:

Denaturace obecná (na 1000 ml směs 4ml solventní nafty, 2 ml petroleje a 1 ml technického benzínu)
Denaturace zvláštní ( na 1000 ml směs 20 ml methylethylketonu a 30 ml methylisobutylketonu nebo 20 ml acetonu a
30 ml methylisobutylketonu či 30 ml acetonu a 20 mg denatonia benzoátu)

Leptaci schopnost logicky ma technicky lih s obsahem acetonu, ale to neni ten, ktery lze bezne koupit pod nazvem technicky lih.

Absolutne netusim, zda se vyplati si nemrznouci kapalinu do odstrikovace michat sam, ale technicky v tom neni zadny problem a nehledal bych problemy tam kde nejsou.

Jiste se tam dava neco, co nezere cerpadla, gumu a lak na aute.... nedavno
mi volal jeden zakaznik, ze mu detaturak/voda rozleptal plastovou vrtulku v
obehovem cerpadle Wilo. Takze toto bych do auta nedaval. V Olomouci v
lihovaru jsem videl jak se dava do lihu jako denaturacni prisada petrolej a
benzin. To urcite pro auto neni to prave orechove....
AZE