[OT] Topeni - regulace - plynovy kotel

Pavel Krejci krepa.hw@seznam.cz
Sobota Listopad 4 00:15:28 CET 2006

Zdravim,

casto se tu probiraji veci kolem topeni. A protoze do toho zas tak
nesvitim, mel bych par dotazu.

Popis situace:
Mame v baraku pl. kotel Protherm a plynem vyhrivany "bojler" stejne znacky.
2 patra + popdkrovi, kotel v podkrovi.
V obyvaku v nejnizsim patre je programovatelny termostat
Na kotli je teplomer + regulator a prepinac "slunicko/vlocka" - cili
chapu ze ohrev vody / ohrev + topeni.
Na "bojleru" je taky teplomer + regulator.

Problem:
Prijde mi, ze se to chova nepredikovatelne.

Pocital bych, ze kdyz potrebuje bojler dohrat a pritom je v baraku
teplo, takze se se tam presaltuje nejakej 3cestny ventil a natlaci to do
bojleru.

Jenze kotel treba zapina a vypina v kratkych intervalech.
Napr. 30s bezi, 10s nebezi.
Teplota na teplomeru kotle kolem 70C nezavisle na nastaveni regulatoru.
Teplota na bojleru 45C, kontrolka sviti ze chce hrat. A treba 5 min se
nehne ani o stupen.
Kdyz zkousim nastavovat ruzne ty regulatory tak mi prijde, ze zas takovy
vliv na funkci nemaji. Nestudoval jsem to dopodrobna, ale prijde mi to
nejaky divny.

Otazky:

Je to normalni?
Byl by tu nekdo z odborniku na vytapeni (z Prahy) ochoten prijit udelat
nejakou revizi pokud to normalni neni? Samozrejme, ze to nechci zadarmo.
Ptam se tady, protoze zadneho "kotelnika" osobne neznam a tak mi prijdou
alespon virtualne znami lide tak nejak spolehlivejsi.

Diky,
PK