[OT] zkratky (REKOM Brno)

Zíka Aleš Ing. Ales.Zika@pel.br.ds.mfcr.cz
Pátek Listopad 3 13:31:39 CET 2006

> PS: tusim (bez zaruky), ze i nektere casti stareho zakona je pomerne
> problem rozlustit a je tam hodne nejasnosti, protoze jsou taky cele
> napsane bez samohlasek. Ale je-li to pravda, tak to si nejsem jisty:)

	Jo, to je pravda, hebrejstina nezapisje samohlasky. Takze je pry snazsi se naucit hebrejsky psat nez cist, protoze, kdyz to slovo neznate, tak ho neprectete. I kdyz nejsem si jisty, mozna uplně pvni verze stareho zakone je v aramejstine, ale ono je to dost podobne.
	Buh se hebrejsky zapisuje JHVH, a doted se vedou spory, jestli spravna vyslovost je Jehova nebo Jahve (nejsem odbornik na hebrejstinu, taxe me neptejte, kam zmizelo to druhe H, zrejme je neznele).

			Ales Zika
			http://results.cz