ADSL modem - dotaz

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Středa Listopad 1 11:37:26 CET 2006

ADSL linky u nás provozované:

ANNEX A  - v počátcích , dodnes někde přetrvávají. uplink ( od úč. k
DSLAMu )  je širší  a zasahuje do pásma ISDN, takže ANNEX A nelze
provozovat na ISDN přípojce. Dovnlink shodný s ANNEXB. Modemy dostupné
pouze  pro ADSL  (ne ADSL+, ADSL 2+ ) při zažádání je možno změnu na ANNEX B

ANNEX B - novější typ přípojky, uplink je "užší" - modemy dostupné i pro
ADSL +  a ADSL2+ verzi ( vysší rychlosti  do 2 km , IPTV atd)

Oba typy modemů jsou vzájemně nezáměnné, nelze ani přeflashováním
změnit, jelikož jejich linkové části jsou odlišné.
Nelze říci, že ANNEX A  ( dle Vás "přípojka která používá širší pásmo")
je ASDL  nekompatibilní. Oboje jsou to DSL technologie, které jsou mezi
sebou nekompatibilní.

Jinak se linky dělí ještě dle přenosového protokolu PPPoA a PPPoE.  Jde
v podstatě o to, jestli je linka součástí ATM  nebo IP sítě. Z hlediska
uživatele je to jedno, nicméně na protokolle PPPoA jsou lepší odezvy (
PINGy)

Pokud budete chtít nový modem na starou přípojku, je nutné poptávat
ANNEX A modem. Z hlediska budoucnosti je to "mrtvá investice"
Osobně bych šel cestou přeměny linky na ANNEX B a koupě příslušného
modemu i za cenu komplikace při "transformaci" linky.
Jinak  na czfree někdo v sekci bazat ANNEX A modem prodává. Nový už asi
půjde sehnat těžko.
Honza