OT: jakou poridit videokameru?

Rollfree rollfree@volny.cz
Středa Listopad 1 00:53:15 CET 2006

Nechci se prit, protoze kyslikove IPTV je mi dost volne.
Nicmene kdyz jsem to videl bezet na Invexu, tak to vykazovalo
priznaky dlouheho GOPu - doba prepnuti byla nedeterministicka,
od snesitelne cca 1 sec. do cca 5 sec.

Zpozdeni, dane jen plnenim bufferu, by bylo pomerne nelogicke.
Tato vlastnost (prepinani programu, ktere dlouhodobe neni mozne
prezit bez trvalych nasledku na nervove soustave) totiz tuto
technologii natolik diskvalifikuje, ze by to za to testalo.
Buffer je prece mozne plnit uz za soucasneho prehravani (pri spolupraci
nejakeho nevelkeho bufferu nekde po ceste), navic u multimedialnich
dat se na nejaky drobny vypadek moc nehledi.

Treba ale mate pravdu a fakt to zpozdeni delaji takhle "zamerne".

**********************

> K prepnuti dojde az po prichodu I-frame,
>proto na silne komprimovanych trasach (napr. IPTV od O2) se ceka
>na prepnuti programu az nekolik sekund.

To je ale  blbost.....
... na přepnutí se čeká opravdu  několik sekund ( jsou asi  4  :-)  )
ale to hlavně proto, že se také musí komunikovat se serverem (
distribuční "Imagineo" v Praze ) Tenhle server obsluhuje všechny koncové
body až k zákazníkovi.  Tam nějaké nepatrné zpoždění ( závisí od
momentálního zatížení serveru)  vznikne, hlavně ale vlastní set top box
určitou část  datového toku ukládá a přehrává se zpožděním. Je to krásně
vidět, když se přeruší LAN k set top boxu od modemu, chvíli to ještě
jede. Když je jen malé přerušení, není nic poznat. Ten buffer  je tam
kvůli případným krátkodobým  výpadkům, které mohou z principu  nastat na
ADSL  lince. A přehrávání  po přepnutí začne, až se bufer naplní.
Narozdíl od Internetu je IPTV vysílán broadcastem a nelze jenoduše
pakety na vyžádání opakovat. Proto tahle "komplikace" s buferem, který
se podílí na  té prodlevě při přepnutí z kanálu na kanál.
Další , jiné spoždění - posun už vzniká i v encodérech  a podílí se též
na celkovém časovém posunu sledovaného programu -  pravda tohle nemá
vliv na dobu přepnutí kanálu.
 Dále  ....3,5M datovy tok na IP TV  při  MPEG 4 je málo? Nebo silně
komprimované?   Když CZECHLINK (teď  nově už přejmenován na  CS LINK) má
při MPEG2 na nějakých programech  4-5 Mbit. ( používá VBR)
Jestli  někdo silně komprimuje ( nemá kapacitu na transpodérech ) tak
UPC na Astře. Obraz hnus, prý už se ani na tu erotiku se nedá koukat,
jak je něco víc v  pohybu je to hranaté. A že se na těchdle kanálech
furt něco ( někdo) hejbe  :-)
Jinak ta teorie je v pořádku, jen je špatne "zasazena" do praxe. (
IPTVod o2)