CPLD x FPGA

Jan Waclawek wek@evona.sk
Středa Květen 31 15:20:34 CEST 2006

Kamil Rezac wrote:
> Nebyla otazka spis na to, jestli je mezicipove kompatibilni to
> nahravadlo (to cemu dam binarku a ono se nestara, co je v ni, ale jen
> ji navali do toho hradloveho pole - proste neco, cemu reknu: tady je
> 100 bytu a ty tam natlac)?

Mno, teoreticky ak je ten "bitstream" ci cokolvek co je vysledkom
"kompilacie" (nech uz ten proces pozostava z kolkokolvek krokov a
konverzii) sa da vyprodukovat vo forme spominaneho SVF/XSVF/STAPL/JAM,
tak ano.

On ten JTAG nie je z hladiska tych 5 noziciek nic ine ako niekolko
shiftregistrov a jeden stavovy stroj (ktory neviem preco s maniakalnou
doslednostou ale uplne nezmyselne kopiruju z normy do svojich
datasheetova a appnotov vsetci, co implementuju JTAG...). Ten prehravac
ma za ulohu prislusne prestavovat stavy, nashiftovat/vyshiftovat data,
porovnat vyshiftovane data s ocakavanymi.

Prakticky to ale naraza na problemy typu "tomuto svabu nemozes zastavit
hodiny na TCK", niektore FPGA maju nenormalne dlhe spominane
shiftregistre (t.j. musi byt dostatok pamate v danom "napalovadle"),
niekedy je potrebne (alebo je vhodnejsie) "cyklit" (napr. pri napalovani
cohokolvek flashoidno-eepromkoidneho) co napr. SVF/XSVF nepodporuje
(alebo len obmedzene).

wek