NTC v primaru trafa

GT5 gt5@seznam.cz
Středa Květen 31 10:19:09 CEST 2006

S chovanim nelin.prvku souhlasim a nepopiram to. Myslel jsem NTC :).
V podstate mame vsichni pravdu, vy vsichni hovorite o extremnich
pripadech kdy by jeden termistor v primaru byl malo vzhledem ke
ztratovemu vykonu na nem.
Pmax >= P1 + P2
kde P1,P2 teoreticky 50% Pmax

Ja hovorim o pripadu neco mezi,kdy za jistych podminek -> cast tepelne
ztraty vykonana nebo odvedena jinde.
P1max+P2max > Pmax celk
pricemy Pn max bude > 70-80% Pmax celk

Kdyz zohlednim tepelnou kapacitu a ke spojeni bych pouzil treba tesne
umisteni v kovovem prstenci... . Teoreticky mezi nimi nejaky rozdil
bude, i mezi sirenim tepla. V extremnim pripade ten jeden bude studeny
25°C (8ohm) a druhy treba horky 80°C (0,2ohm). 55°C je velky teplotni
spad, tak se ten chladny bude rychle ohrivat.
V dany okamzik bude jejich vysledny odpor asi 195mohm, napriklad pri 2A
ubytek 0,384V. Coz znamena ze ten teply bude mit ubytek P(W)=1,92W a ten
studeny P(W)=0,048W.

Cely se to da i spocitat jako soustava diff rovnic, nicmene mereni bude
rychlejsi nez reseni nelin.diff soustav. Patrne tato soustava (po delsi
dobe,pri ustalenem proudu) se bude chovat bud jako zatlumena kmitajici,
nebo kmitajici. Kde se bude jednat o rozdily teplot a nelinarit obou.
Takze chvili by topil vic ten,jindy druhy.
Samozdrejme vse by muselo byt energeticky limitovano aby nedoslo k
pripadu o kterem mluvite ... ohnostroj, ale to by tam trvale muselo tect
treba 10A. Vznikle teplo (J) ktere by vedlo k destrukci se da zmerit
taky pokusem.

Kazdopadne jste me ted privedli k casto uzivanemu reseni paralelni
spojeni nelin+lin. prvek. Takze treba NTC + odpor.

Vidim to nasledovne, udelam , zkusim, zmerim a pochlubim se.

LP.

Predbehli jste mne....kdyz si jich date paralelne vic, bude mit
ohnostroj delsi prubeh. Odejdou pekne jeden po druhem :))
AZE

Chtel jste jiste napsat NTC.

Termistory urcite nebudou stejne, jeden se zahreje rychleji, snizi
svuj odpor, tim jim bude protekat vetsi proud nez ostatnimi, tim
rychleji se bude zahrivat, jeste snizi svuj odpor...
Veskera zatez bude na tom nejrychlejsim.

Tepelna vazba mezi nimi nemuze fungovat, cely proces rozberu trva
jednoty sekund a neni mi jasne jak chcete udelat dostatecne rychly
prenos tepla mezi nimi.

Tomas