Jak funguje procesor v PC

Delphin delphin@post.cz
Středa Květen 31 09:59:47 CEST 2006

> Optimalizaci nemuze provadet kompilator, protoze by to pak bylo
> napadne podobne RISCu a to prece Intel nema rad :-) Nebo realneji spis

Nevim co Intel ma a nema rad, ale u RISCu za soucasne situace zacaly
prevazovat nevyhody nad vyhodami, jeho vysluni skoncilo kolem roku 2000
(tyka se sveta vypocetni techniky, jinde je to jinak).

> proto aby stare programy okamzite zacaly na novem procesoru fungovat
> rychleji. Ze se tim dal zapleveli instrukcni sada je pro vyrobce uz
> pomerne nezajimave :-(

Intel chtel radu x86 ukoncit modelem 80286 a mel hotovy zcela novy 32-bitovy
procesor, ale zpetne nekompatibilni. Zakaznici to odmitli prave kvuli tomu,
ze by jim nechodily stare programy a tak vznikla 80386.