Re: rychlost čtení CF po USB

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Středa Květen 31 00:04:34 CEST 2006

Máme doma větší počet karet CF, MMC a SD s kapacitami 128-512 MB.
Na podnájemníkově čtečce 6 v 1 zapojené v počítači sestaveném z neznačkových
komponent komunikují všechny v obou směrech něco přes 7 MB/s (56 Mb/s).
Z toho moje SD a CF 512 MB byly kupovány podle těchto priorit:

1. V nejbližším obchodě, který má ceny přímo uvedeny na webu (tzn. bez
žebrání o zaslání ceníku)
2. Nejlevnější z nabídky obchodu vybraného dle 1

a podnájemníkova čtečka podle ceny (také bez žebrání).

Myslím, že počítače, foťáky, karty a čtečky jsou typickým důkazem toho,
že nemá smysl kupovat předražené značkové výrobky. Značka je pouze
částečnou zárukou toho, že za nadprůměrné peníze nekoupíte výrazně
podprůměrný výrobek. Pak jsou ještě "velmi značkové" značky a ty zaručují,
že za nadprůměrnou cenu dostanete mírně podprůměrný výrobek... :-)

Má to i své čistě principielní důvody:
- Při prodeji velkého počtu kusů hraje největší roli marketing a ten je drahý.
- Velký výrobce má na reklamu a proto si může dovolit prodávat šmejd.
- Malý/začínající výrobce nemá peníze na silný marketing, proto musí vyrábět
kvalitní výrobky.
- Velký výrobce, který je již dlouho na trhu si nemůže dovolit vyrábět
většinu kvalitní, protože by si zákazníci za chvíli nekoupili novou verzi,
když by jim ta stará sloužila celé roky k plné spokojenosti.
- Malý výrobce může vyrábět neomezeně kvalitně, protože s jeho objemem
výroby nasycení trhu nehrozí.

PH

From: "jan.kuba" <jan.kuba@seznam.cz>