NTC v primaru trafa

Cihak@dkv.lbc.cd.cz Cihak@dkv.lbc.cd.cz
Úterý Květen 30 12:26:38 CEST 2006

Nejprve si ale použití termistoru dobře rozmyslete. Jeho použití je vhodné tam, kde buď nevadí značný rozptyl napájecího napětí nebo je zajištěn trvalý odběr (např zdroj PC). Jinde může způsobit značné problémy. Představte si např. takový NF zesilovač. Hraje se tichá pasáž, odběr je minimální - termistor stihne vychladnout. Pak najednou potřebujete rychle plný výkon a ejhle termistor se vteřinu ohřívá ...
Pro takový účel je dobré ještě relé, které po náběhu ten termistor překlene. Dokumentaci takového obvodu který používám já najdete např. na "ok1uga.nagano.cz" v sekci tipy, triky. Tam je to popisováno s odpory, ale je lepší dát tam termistor. Kdyby relé neseplo, odpor by mohl začít hořet.

	Martin.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of GT5
Subject: Re: NTC v primaru trafa

Ok. Netusil jsem ze NTC je pak celou dobu "horky", aby mel nizky odpor. Naopak proto jsem driv uspesne pouzival PTC, ktery se hned zahral a
impuls proudoveho narazu nebyl nejak velky. (pri 500VA toroidu byl
priblizne 10A, coz jistice uz unesly).

Nechci delat objednavkudo EZK kvuli 1ks, ani stavet slozity zapojeni
sotfstartu s rele.
Poradite mi s vyberem toho NTC? ... mam toroidni trafo 500VA ,chci do
primaru vybrat vhodny NTC, nejlepe ze sortimentu GME.
(resp. nahradu za NTC 3.4A http://www.ezk.cz/termistory.htm ). S tim ze
proudy v primaru jsou bezne 1,5-2A.
V GME maji s max.zatizenim 0,45W ...takze jsem dost zvedav jak si s tim
vystacim :(

diky,
LP.